In het kort
De klant
ECR Car Retail bolt al meer dan twintig jaar over de Europese automarkt. Met een focus op nieuwe en jonge tweedehandswagens verzekert het bedrijf jaarlijks heel wat autodealers van betrouwbare wagens van topkwaliteit.
De oplossing
Dankzij onze software op maat is ECR Car Retail er niet alleen in geslaagd hun manier van werken te automatiseren en digitaliseren, ze hebben meteen ook de aan- en verkoop verhoogd, de werkdruk verminderd.
ECR schakelt een versnelling hoger
Een sterke groei zorgt dat je bedrijf voor verschillende operationele uitdagingen komt te staan die de efficiëntie en productiviteit belemmerden:
- Inefficiënte handmatige processen
Veel taken worden handmatig uitgevoerd. Dat is niet alleen tijdrovend, maar laat ook veel ruimte voor menselijke fouten. - Fragmentatie van informatie
Gegevens over aankoop, voorraad en verkoop zijn verspreid over meerdere mensen, inboxen en systemen. Dat maakt het moeilijk om een volledig en accuraat overzicht te krijgen. - Gebrek aan systeemintegratieÂ
De bestaande systemen werken niet goed samen. Dat lijdt tot verwarring en inconsistentie. - Niet snel genoeg kunnen inspelen op marktveranderingen
Tijdig beslissingen nemen of een strategie aanpassen is moeilijk wanneer verouderde systemen niet snel en efficiënt actuele gegevens kunnen verwerken. Dat leidt tot gemiste kansen en een verzwakte concurrentiepositie.
Voor een bedrijf met de ambities en visie van ECR Car Retail zorgt dat voor frustraties, fouten en nog erger, een rem of plafond op de groei.
De kern van een bedrijf is de visie, strategie en de processen, want zo maak je het verschil. En dan kan het niet anders dat software op maat perfect moet aansluiten bij dat laatste, de processen. Juist daarom waren we dicht bij ECR Car Retail betrokken om zo het volledige plaatje te begrijpen, los van technische details.
Luisteren, bedenken en bouwen aan een oplossing
Dankzij een 2-wekelijkse cyclus van een workshop, analyse, prototype, ontwikkeling en demo, zijn we er al vroeg in geslaagd een gevalideerd en relevant platform te bouwen dat tegemoetkomt aan de uitdagingen van het bedrijf. Door steeds opnieuw te luisteren naar de behoeften en met behulp van prototypes en regelmatige demo’s, ontwikkelden we een digitaal aan- en verkoopplatform.Â
Dat ondersteunt hen nu in het beter digitaal werken en denken, voorziet de automatisaties waar mogelijk en integreert de essentiële functies.
Efficiënter werken dankzij automatisatie
De software is ontwikkeld zodat deze soepel samenwerkt met de bestaande toepassingen en systemen. Er zijn belangrijke functies toegevoegd zoals het automatisch verwerken van taken, slim communiceren met klanten en het integreren van gegevens in real-time, om het werk efficiënter te maken.
De implementatie gebeurde in fasen, zo is het resultaat snel merkbaar. Door de automatisering van repetitieve taken worden er veel minder fouten gemaakt en kunnen de verkopers zich weer volledig richten op de essentie van hun functie: verkopen.
Handige integratie met Teamleader
Doordat onze software naadloos integreert met het bestaande CRM-systeem van ECR Car Retail hoefden we niet van nul te beginnen. We bouwden voort op het bestaande framework van Teamleader en zorgden ervoor dat de nieuwe functionaliteiten soepel aansloten bij de bestaande processen. Dat minimaliseert verstoringen, houdt de waarheid op één plaats, en zorgt voor een snelle adoptie door de gebruikers.
Een duidelijk concurrentievoordeel
Dankzij beter digitaal werken en denken verlopen de processen nu vlotter en efficiënter.
Verkopers hebben meer tijd om zich volledig op de verkoop te richten terwijl de op maat gemaakte software hen helpt om marktveranderingen sneller te detecteren en proactief te reageren. Dit biedt ECR Car Retail een duidelijk concurrentievoordeel en een merkbare voorsprong.
Conclusie
Dankzij de op maat gemaakte software kon ECR Car Retail niet alleen zijn interne processen vereenvoudigen en versnellen, maar ook een concurrentievoordeel behalen. Als een goed geoliede machine is de autohandelaar nu in staat snel in te spelen op veranderingen in de markt.Â
Dat zorgt voor meer omzet, minder rompslomp en nauwkeurigere bedrijfsgegevens.
Hebben jouw processen een (klein) onderhoud nodig?